Thursday 11 August 2016

Ketahui Set Vitamin Yang Sesuai Dengan Anda!

Assalamualaikum, Hari ni iqa nk share dengan semua pembaca setia blog aamiilham tentang Set vitamin yang bersesuaian dengan anda. Kebelakangan ni, terlalu banyak whatsapp yang iqa terima, rata-rata customer yg baru nak mencuba makan supplement shaklee.

Sebagai ‘newcomer’ dalam era pemakanan nutrisi, ramai yang tidak mengetahui tentang vitamin dan mineral yang sesuai dengan dirinya. Ramai yang mungkin ‘tersalah’ ambil vitamin, yang mana tidak mengambil jenis yang tubuhnya benar-benar perlukan. Misalnya seorang yang stress tapi tak ambil b complex. Malah, ramai yang tidak tahu vitamin dan mineral yang sesuai untuk mereka.

Oleh kerana itu, iqa telah menyediakan set-set yang mudah untuk dipilih mengikut kesesuaian :)

Jadi, set vitamin yang mana satukah untuk anda ?

1. Set A ( Kesihatan Optimum ) – Set ini ialah set asas untuk kesihatan tubuh badan. Semua orang dewasa, remaja serta warga emas sesuai untuk menggunakan set ini yang terdiri dari Vitalea (Multivitamin), B Complex dan Vita-C Plus

2. Set B ( Ibu Menyusu / Breastfeeding ) – Walaupun set B adalah set penyusuan, namun ia sesuai untuk setiap golongan kerana kebaikan alfalfa yang terkandung dalam set ini adalah sangat banyak (selain penggalak susu). Set penyusuan ini terdiri dari Vitalea (Multivitamin), B Complex, Vita C Plus dan Alfalfa

3. Set C ( Ibu Berpantang / Keguguran / Pembedahan ) – Set bersalin dan berpantang, khas untuk ibu-ibu yang mementingkan kecergasan untuk menguruskan bayi, mengelakkan meroyan, memulihkan luka serta sesuai untuk penyusuan. Set ini terdiri dari Vitalea (Multivitamin), B Complex, Vita C Plus dan Zinc.

4. Set D ( Kecantikan Kulit ) – Set penjagaan kulit wajah khas buat mereka yang mengalami masalah kulit. Ia juga adalah set antioksidan bagi mencegah kanser serta kesihatan tubuh badan secara umumnya. Set ini terdiri dari B Complex, Vita C Plus dan Vitamin E.

5. Set B1 ( Penyusuan + Kalsium ) – Set E terdiri dari set penyusuan bersama tambahan kalsium. Sesuai juga untuk para wanita bagi mengelakkan osteoperosis. Ostematrix (kalsium) adalah mengandungi vitamin D untuk penyerapan kalsium
.Set penyusuan ini terdiri dari Vitalea (Multivitamin), B Complex, Vita C Plus, Alfalfa dan Ostematrix.

6. Set F ( Feminin -Bajet ) – lumrah bagi wanita mengalami pelbagai masalah kewanitaan. Set feminin ini boleh membantu anda mengatasi masalah seperti keputihan, sakit urat dan sendi, keradangan dan sebagainya. Set F terdiri dari Vitamin E dan Alfalfa.

7. Set F1 ( Feminin -Extra ) - 
Tambahan GLA Complex untuk mengawal hormon estrogen dan testostron, memperbaiki simptom PMS, period yang tidak teratur, kesakitan semasa haid, mood swing, water retention dan sakit payudara. Set F1 terdiri dari Vitamin E, Alfalfa dan GLA complex

8. Set H (immune booster)Nutriferon mengandungi satu campuran proprietari ekstrak tumbuhan semulajadi yang berasal daripada biji labu, benih plantago, kuntuman bunga Japanese Honeysuckle dan bunga safflower. Mempunyai daya kebolehan yang mendorong kepada pengeluaran semulajadi nutrifeon tubuh. Formulanya dianggap semulajadi, selamat tulin, dan berkesan. Penemuaan dan innovasi yang telah diiktiraf sebagai penemuan terhebat dalam bidang immunologi. khas buat mereka yang mengalami masalah imuniti tubuh, misalnya kerap sakit. mereka yang menghidap asma, sering demam, untuk kukuhkan imun badan, melawan kanser dan tumor, influenza, stress, kelesuan, melambatkan penuaan, jangkitan Hepatitis B & C dan sebagainya. Set ini terdiri dari Nutriferon.

9. Set J1 ( Set Ibu Mengandung trimester 1 ) – set ini adalah untuk mereka yang hamil trimester pertama (bulan 1-3). Terdiri dari Vitalea (Multivitamin), B Complex, Vita C Plus dan Ostematrix.

10. Set J2 ( Set Ibu Mengandung trimester 2 & 3 ) 
Susulan pengambilan vitamin yang lengkap untuk ibu mengandung termasuk Omega Guard untuk kandungan DHA dan EPA yang baik untuk perkembangan otak bayi. Set terdiri daripada Vitalea (Multivitamin), B Complex, Vita C Plus , Ostematrix dan Omega Guard 


11. Triple M set (3M - Make More Milk) – Mengandungi Multivitamin lengkap dengan zat besi, Vitamin B, Vitamin C, Kalsium, Alfalfa dan ESP. Sangat dicadangkan untuk ibu yang mengalami masalah penyusuan.

12. Set Mighty 3 Gems (Meal Replacement Programme) - Terdiri daripada 3 produk iaitu Mealshake (perasa French Vanilla), Energizing Soy Protein atau ESP (perasa Vanilla) dan Performance Drink atau PD (perasa oren). Berfungsi membekalkan zat galian, vitamin, tenaga dan mengekalkan bendalir dalam badan. Ketiga-tiga produk ini berperanan membekalkan nutrien dan keperluan harian tubuh agar terus bertenaga dan cerdas. Set ini juga dikenali sebagai set sahur ketika di bulan puasa.

13. Set Family Wellnes - Shaklee Family Wellness terdiri daripada 4 Supplemen asas & vitamin ini paling popular dalam set penjagaan kesihatan Shaklee! Ia terdiri daripada Vitalea (Multivitamin) , Vita C Plus, B Complex dan Energizing Soy Protein (ESP). Set ini membantu mempertingkatkan kesihatan secara menyeluruh untuk seisi keluarga. Untuk rasa lebih bertenaga, meningkatkan system imun anda dan membekalkan kesihatan kulit, rambut, kuku, tulang dan otot yang sihat.

14. Set Kesihatan Tulang - OsteMatrix membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi. Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik. Kaplet yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah ditelan.Manakala Shaklee Advanced Joint Health Tablet ialah satu formulasi proprietari yang menampilkan kombinasi bahan-bahan yang amat berkesan, yang dapat menyokong pergerakan, kelenturan sendi dan fungsi sendi yang sihat.

15. Set Kanak-Kanak Shaklee - Meal Shakes adalah hidangan yang lazat, berkhasiat serta mudah disediakan yang pasti digemari oleh seisi keluarga. Ia juga sebagai sarapan segera yang berkhasiat & lazat. Hidangan segera untuk para atlet. Kudapan menarik pada bila-bila masa. Hidangan yang ideal, rendah kolestrol, lemak dan sodium
Manakala Vita-Lea Chewable for Children pula membekalkan 19 vitamin dan mineral perlu, Sumber kalsium pembina tulang, Baik untuk kesihatan & Bekalan harian untuk vitamin B

16. Set Anti Aging ( Anti Penuaan ) - Shaklee Collagen Powder merupakan suplemen kolagen hebat yang mengandungi 4,000mg proprietari RSS (Red Snapper Scale) Collagen, kolagen yang berkualiti tinggi dan tulen yang diekstrak daripada sisik ikan merah. Kolagen bermolekul sangat ringan Shaklee, kira-kira 1,000 Dalton*, dapat diserap dengan mudah oleh badan dan dapat membantu kepada peningkatan sintesis kolagen pada lapisan dermis dengan berkesan. Manakala Vivix kaya dengan Polifenol yang merupakan kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti-penuaan semulajadi.

17. Set Sistem Penghadaman ( DIGESTIVE HEALTH PROGRAMME ) - Herb-Lax Shaklee didatangkan dengan kombinasi herba yang telah digunakan secara tradisional untuk melegakan sembelit dan meningkatkan proses pencernaan secara lawas. Halia di dalam Peppermint- Ginger Plus pula merupakan herba terbaik dalam memelihara saluran penghadaman dan mempunyai ciri-ciri semulajadi yang nyaman dan dapat melegakan senak perut. Pudina pula merupakan herba yang membantu dalam menggalakkan sistem penghadaman secara sihat dengan melegakan dan menyamankan

18. Set Kurus Badan 1 - Cinch Shake merupakan minuman yang sungguh lazat dan berzat untuk membantu anda memelihara otot yang penting dan menjadikan anda sentiasa berasa kenyang dan berpuas hati di samping mengurangkan berat badan. Rumusan proprietary kami diperkaya dengan Leucine™ iaitu asid amino yang memberi signal kepada badan untuk memelihara otot semasa pengurangan berat badan. Dalam kata lain, leusina dalam Cinch™ Shake membantu anda menghilangkan lemak tetapi tetap memelihara otot anda. Boleh digandingkan dengan Cinch Energy Tea Mix.

19. Set Kurus Badan 2 - Dengan tambahan Lecithin dan Herb-Lax, sistem pelawasan menjadi semakin baik. Lantas mengoptimumkan lagi keberkesanan produk Cinch Shaklee.

20. Set Super Detox (SUPER DETOX PROGRAMME) - Membantu menyingkirkan toksin merbahaya dari badan, Membantu meningkatkan kesihatan hati, Meningkatkan seri wajah, Meningkatkan sistem imun terhadap jangkitan badan, Menghilangkan jerawat, Membantu meningkatkan fungsi hati, Meningkatkan seri wajah dan Meningkatkan sistem imun terhadap jangkitan. Terdiri daripada Alfafa Complex, DTX Complex dan Garlic.

21. Set Kawal Kencing Manis (DIABETES CARE PROGRAMME) - Kebaikan Shaklee Diabetes Care Programme adalah: Mengekalkan paras gula normal dalam darah, Menggalakkan kesihatan jantung, Melegakan rasa kebas dan semut-semutan dan Membantu dalam penyembuhan luka. Terdiri daripada
Vitalea (Multivitamin), B Complex, Vita C Plus, Gla Complex dan Energizing Soy Protein (ESP)

22. Set Jantung - Terdiri daripada 
Omega guard, Lecithin, Vitamin E, Garlic dan Energizing Soy Protein (ESP) mengurangkan risiko penyakit jantung dan strok, Membantu mengekalkan tahap kolestrol yang baik dan Membantu mengekalkan tekanan darah normal
Pakej di atas disediakan untuk memudahkan anda memilih. Namun jika keperluan anda adalah berlainan, anda boleh menghubungi saya seperti di bawah.


Hubungi Iqa untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee , proses pendaftaran keahlian Shaklee anda dan juga harga istimewa untuk setiap produk Shaklee.


Afiqah Hassan

Shaklee Independent Distributor
[ID No : 1124306]

SMS / WHATSAPP 017 747 5737

FB page : Shaklee Johor

InstaGram : @shaklee_iqa




TERIMA KASIH KERANA MEMILIH SHAKLEE :)

No comments:

Copyright to PENGEDAR SHAKLEE JOHOR BAHRU Blogger options
Designed by UMIESUEstudio 2016