Tuesday 16 August 2016

Ostematrix Shaklee

ostematrix shaklee, ostematrix bukan sekadar kalsium, pil kalsium, kalsium dalam bentuk pil

Tulang merupakan struktur penting di dalam tubuh manusia. Seperti setiap bahagian lain badan hidup, tulang sentiasa dibina semula. Apabila kadar pembinaan semula gagal untuk menandingi kadar kerosakan, maka dari situlah bermulanya osteoporosis.

Osteoporosis, yang juga dikenali sebagai ‘penyakit tulang rapuh’, adalah keadaan di mana terdapat adalah pengurangan dalam komponen tulang (samada mineral dan serat kolagen, atau kedua-duanya) menjadikan ia lebih poros lalu terdedah kepada risiko tulang pecah atau patah.

Sepertimana tulang tidak boleh dilihat dari luar, begitu juga masalah osteoporosis tidak dapat dijangka, melainkan ianya sudah terjadi.


Tanda – tanda kekurangan Kalsium:

1. Otot & saraf:

  • Kekejangan otot
  • Mudah rasa kebas atau terasa seperti mencucuk di jari2 tangan dan kaki
  • Sakit sendi

2. Personaliti:

  • Rambut kasar
  • Kuku rapuh dan mudah patah
  • Kulit kering

3. Lain – lain
  • Gigi reput
  • Kolestrol tinggi
  • Tekanan darah tinggi


Ostematrix Shaklee adalah kalsium yang di hasilkan dalam bentuk pil. Kalsium sering dikaitkan dengan pengambilan susu setiap hari. Namun begitu ada sesetengah orang tidak dapat minum susu, mungkin disebabkan alahan produk tenusu atau kurang selera dengan susu. Jadi pengambilan kalsium dalam bentuk pil sangat digalakkan.


ostematrix shaklee, ostematrix bukan sekadar kalsium, pil kalsium, kalsium dalam bentuk pil


Pemilihan pil kalsium adalah penting untuk memastikan segala nutrisi dapat diserap dengan baik. Sebab itu, cadangan yang baik adalah Ostematrix shaklee. Kenapa Ostematrix Shaklee Bukan Sekadar Kalsium? 

Manfaat Ostematrix Shaklee

1. Menguatkan Tulang

Kalsium menghalang osteoporosis, menguatkan kuku, kerangka, gigi, sistem saraf. Ia juga merawat tulang retak, osteomalacia (rickets dewasa), kuku rapuh, eczema, kekejangan, gusi berdarah dan merangsang darah untuk memekat.

2. Merawat Masalah kekejangan dan kebas-kebas

Pengambilan 600mg kalsium sebelum tidur akan memperbaiki kebas-kebas, kekejangan, sakit sendi dan arthritis

3. Mengurangkan tekanan (stress)

Ianya mengimbangi tekanan darah, memelihara denyutan jantung, impuls saraf, penenang saraf, menggalakkan tidur selesa, memperbaiki jantung berdebar, gementar, mimpi buruk dan stress. Juga memperbaiki depresi, mood swing, sakit kepala dan pitam.

4. Mengurangkan Simptom senggugut

Kajian menunjukkan dengan pengambilan 1000mg kalsium dan magnesium serentak meringankan sakit waktu haid dan membantu membuang air kecil.

5. Pengalkalian tubuh 

Kalsium adalah mineral alkalin, dan ianya berkesan memastikan imbangan pH tubuh. Ianya juga menghalang obesiti diwaktu umur tua. Tambahan pula kalsium membantu sel menyerap nutrien dan merangsang detoksifikasi.


6. Membaiki hiperaktiviti perut dan sakit gastrik.
7. Membekal Magnesium

berfungsi untuk mengurangkan kekejangan dan keletihan otot, membantu merendahkan tekanan darah dan mengurangkan masalah senggugut.
8. Membekal Vitamin D 

berfungsi untuk menyerap dan memproses Kalsium dengan lebih baik untuk badan kita.
ostematrix shaklee, ostematrix bukan sekadar kalsium, pil kalsium, kalsium dalam bentuk pil

Kelebihan Ostematrix Shaklee

✔︎ Vitamin D

Membantu merawat penyakit rickets. Ia meningkatkan penyerapan
 kalsium dan fosforus untuk meninggikan ketumpatan tulang, menguatkan kerangka, memperbaiki penyakit periodontal. Vegetarian, yang kurang terdedah kepada matahari sewaktu musim panas, individu melebihi 55 tahun, wanita hamil dan kanak-kanak perlu menyambil supplement vitamin D.

✔︎ Magnesium

Ini merupakan ion positif nombor 2 yang paling penting dalam badan kita. Ianya menggalakkan komposisi tulang dan rawan. Membantu sistem saraf, mengaktifkan enzim tubuh untuk menghasilkan tenaga, pengecutan saraf dan otot, menstabilkan denyutan tidak sekata pesakit jantung, memudahkan rembesan keluar sisa dari perut dan usus, menghalang endapan kalsium, melarut dan mengurangkan formasi batu karang atau batu hempedu. Ianya juga penting untuk mereka yang mempunyai masalah fluktuasi glukos.

✔︎ Zink, boron, manganese dan kuprum

Memelihara metabolisma kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang, rawan dan mengahalang arthritis


Keistimewaa Ostematrix Shaklee Berbanding Jenama lain
  • Kalsium berlebihan boleh memberi kesan kepada buah pinggang seperti terjadinya batu karang / batu dalam hempedu.
  • Ini terjadi apabila jurang nisbah kalsium-magnesium sangat besar dimana kekurangan magnesium akan menyebabkan kalsium tidak dapat diserap sepenuhnya oleh tubuh, lalu buah pinggang menjadi toksik.

  • Sebab itu apabila membeli supplemen kalsium, anda wajib meneliti kandungan magnesium dan vitamin D ada bersama kerana kedua-dua perlu untuk membantu penyerapan maksimum kalsium.


ostematrix shaklee, ostematrix bukan sekadar kalsium, pil kalsium, kalsium dalam bentuk pil

Siapa Yang Perlu Ambil Ostematrix Shaklee?
  • Ibu mengandung
  • Ibu menyusu
  • Orang yang tak minum susu
  • Sakit Sendi
  • Pernah melahirkan anak
  • Selalu senggugut
  • Gastrik
  • Sukar tidur
  • Kerja berat

Seringkali kita dengar rungutan ibu bapa kita yang sudah tua sakit tulang, sakit lutut, kebas-kebas badan dan kekejangan. Bila kita teliti diet seharian mereka tidak pernah ambil kalsium sama ada dari produk tenusu atau apa-apa suplemen. Terutamanya Ibu yang melahirkan ramai anak-anak kesannya lebih ketara.

Setiap dewasa disarankan mengambil 600mg hingga 1000mg bagi memenuhi keperluan tubuh. Hanya dengan 4 tablet OsteMatrix Shaklee, dapat membantu anda meningkatkan dan kekalkan kandungan Kalsium dalam badan kita.

ostematrix shaklee, ostematrix bukan sekadar kalsium, pil kalsium, kalsium dalam bentuk pil




Hubungi Iqa untuk mendapatkan maklumat lebih lanjut tentang produk Shaklee , proses pendaftaran keahlian Shaklee anda dan juga harga istimewa untuk setiap produk Shaklee.


Afiqah Hassan

Shaklee Independent Distributor
[ID No : 1124306]

SMS / WHATSAPP 017 747 5737

FB page : Shaklee Johor

InstaGram : @shaklee_iqa




TERIMA KASIH KERANA MEMILIH SHAKLEE :)


No comments:

Copyright to PENGEDAR SHAKLEE JOHOR BAHRU Blogger options
Designed by UMIESUEstudio 2016